Гарантії

Згідно з р. І ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів»:

Гарантійний строк — це термін, протягом якого виробник (продавець) приймає на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції  у зв’язку з  введенням її в обіг.

Недоліки — будь-яка відмінність продукції від вимог нормативно-правових документів, умов договорів або вимог, які пред’являють до них, а також інформації про продукцію, надану виробником (продавцем).

Незначні недоліки можуть бути усунуті  протягом 14 днів, і це не вплине на зовнішній вигляд і функціональність виробу. При виявленні незначних недоліків клієнт може вимагати:

  • — пропорційно зменшити ціну;
  • — безкоштовно усунути недоліки в розумний строк;
  • — відшкодувати витрати на усунення недоліків товару.

 

Істотні недоліки (виробничий дефект), які роблять неможливим чи недопустимим використання товару, що виникли з вини виробника (продавця), та після їх усунення проявляються знову, з незалежних від покупця причин, і при цьому наділені хочя б однієї з нижче наведених ознак:

  • — недоліки зовсім не можуть бути усуненими
  • — недоліки суттєво змінюють товар.

 

Повернення взуття, що було в эксплуатації, можливе лише через істотні недоліки (виробничий дефект),  після проведення експертизи.

Виробничий дефект та його прояви — це розрив шкіри, відклеювання підошви і т.д.

Але, тільки з допомогою проведення экспертизи можливо визначити, з чиєї вини походження даних дефектів — покупця чи виробника.

На змінні деталі (устілки, шнурки, набійки, фурнітуру і інш.) та механічні пошкодження (подряпини, порізи) гарантія не поширюється. Детальніше в ст. 9 Закону України про захист прав споживачів.

Згідно ст.8 даного Закону, у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, встановлені законодавством, має право вимагати:

  • – пропорційного зменшення ціни;
    – безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
    – відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

 

Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування, експлуатації товару або його зберігання(ч.14 ст.8). Споживач має право, брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

 Обмін, повернення товару належної якості проводиться впродовж 14 днів, якщо товар не задовольнив за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.

Обмін, повернення товару належної якості проводиться:

  • – якщо товар не використовувався;
    – якщо збережено товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики;
    – розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

 

Строк служби — календарний строк використання продукції за призначенням, протягом якого виробник гарантує її безпеку та несе відповідальність за істотні недоліки, що виникли з його вини. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків виробник (продавець) діє згідно з р. ІІ ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів».

До переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), згідно чинної Постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 №172 відносяться

  • – рукавички;
  • – панчішно-шкарпеткові вироби;
  • – товари в аерозольній упаковці.

 

У разі закінчення гарантійного строку звернення щодо недоліків не розглядаються.

Згідно Постанови КМУ від 19.03.94 № 172 гарантійний термін носки (эксплуатації) взуття обчислюється з дня продажу через торгівельну мережу або з початку сезону:

  • Зимовий сезон — з 15 листопада по 15 березня.
  • Літній сезон — з 15 травня по 15 вересня.
  • Весняно-осінній сезон — з 15 березня по 15 травня і з 15 вересня по 15 листопада.

 

Гарантійний термін носіння (експлуатації) нараховується з дня продажу через торгівельну мережу або початку сезону (для одягу):

  • Осінньо-зимовий сезон з 1 жовтня;
  • Весняно-літній сезон з 1 квітня.

 

Гарантійні строки товарів згідно ДСТУ:

  • Взуття для дорослого населення: 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону.
  • Взуття дитяче: 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону.
  • Взуття для активного відпочинку: 60 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону.
  • Взуття домашнє та дорожнє: 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу.
  • Одяг: 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу або з початку сезону.
  • Шкіргалантерейні вироби: сумки господарські, пляжні, дитячі і шкільні рюкзаки, вироби дрібної шкіргалантереї: 30 днів;
  • Сумки жіночі, чоловічі, дорожні, спортивні: 50 днів;
  • Рукавички: 30 днів.

Згідно ст. 7 Закону про захист прав споживача, при обміні товару його гарантійний строк обчислюється заново від дня обміну.
Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться (ч.7 ст.8).

 Особливості взуття, що не є браком:

  • 1. Нерівномірність кольору чи структури шкіри характеризує її натуральність, а не є дефектом.
    2. Якщо Ви придбали взуття з кольоровою підкладкою (чорного, червоного чи ін. кольорів) або ж кольорове взуття без підкладки (наприклад босоніжки), то будьте готові до того, що під дією вологи і поту взуття може фарбувати ноги, що не вважається дефектом виробництва.
    3. Вимоги стосовно якості взуття, яке було в експлуатації не по сезону – не приймаються.
    4. Гарантія не розповсюджується на знос устілок, набойок, профілактики, зумовлені часом використання.
    5. Залом шкіри в місцях найбільшого перегинання, які утворюються в процесі формування взуття по стопі, є істотними наслідками експлуатації взуття  не є дефектом. Будь яке прання взуття забороняється.
No photo
0
Кошик